Íme néhány tanács, amivel megőrizheted a bőröd frissességét és fiatalos megjelenését.

Lehet, hogy a 20-as vagy a 30-as éveidben jársz és azt gondolod, hogy szükséged lenne ném külső segítségre is, hogy a bőröd fiatalosabbnak tűnjön. A kor kevésbé ront a bőröd állagán, mint az, ha a nem megfelelő kozmetikumokat használod, túlzásba viszed a napozást, szoláriumozást, stresszelsz vagy cigarettázol.  A bőröd ezeknek a hatására elkezd öregedni, ráncosodni mivel a kollagén rostok száma elkezd csökkeni a szervezetedben. Ez a változás az arcon a legszembetűnőbb, mivel ez a testrész mindig szem előtt van.

A fent említett problémát könnyebb megelőzni, mint kezelni, de a jó hír az, hogy tudsz tenni az idő előtti öregedés ellen és visszaállíthatod bőröd természetes fiatalságát, a következő tippek és tanácsok segítségével.

Dohányzás. Találkoztál már olyan emberrel, aki egész életében dohányzott? Ha megfigyeled a bőre, olyan mintha a nejlonzacskót összegyűrnéd, annyira ráncos. Miért? A dohányzás összehúzza a vérereket és gátolja a bőrlégzést. A bőrdegeneráció okai közt az egyik leggyakoribb tényező a dohányzás, hagyjunk fel vele!

Otthoni arcápolás. Abban az esetben, ha heti egyszer megcsinálod és követed a Hasznos tippek otthonra – Arcápolás című cikkben leírtakat, garantálom, hogy jobban fogod érezni magad és fiatalosabb arc fog visszaköszönni a tükörből. A mindössze 10 perces művelet az arc letisztításából, leradírozásából és hiratálásából áll.

Fényvédelem. Az “Okok, melyek gyorsítják a bőr öregedési folyamatát” között előkelő helyet foglal el a napsugarak káros hatása. A bőr védelme a nap káros sugarai ellen nagyon fontos, hiszen ezek nagy mértékben hozzájárulnak a bőr öregedési folyamatainak felgyorsításához. Használj a bőrtípusodnak megfelelő fényvédő krémet, így elkerülheted a nap károsító UV sugarainak negatív hatását! Abban hogy megállapítsd, milyen is pontosan a bőrtípusod, a bőrérzékenységi teszt segítségedre lesz!

Napsugárzás. A napozás szabályait mindig tartsuk szem előtt és fontos, hogy tájékozódjunk az ellenjavallatairól is. Ne vigyük túlzásba a napon illetve a szoláriumban való tartózkodást, mivel többek közt a ráncok jobban elmélyülnek és feltűnően látványossá válnak.

Alvás. A rendszeres és pihentető alvás nemcsak a szervezet számára fontos, de a méregtelenítő folyamatok, amik az arcbőrre is hatással vannak éjszaka zajlanak. Próbáljunk meg rendszeresen legalább 8 órát aludni, hogy kipihenten ébredjünk és kisimuljon az arcbőrünk.

Egészséges táplálkozás. Szintén elengedhetetlen, a szervezet normális állapotának fenntartásához. Együnk minél több E, D, F és C vitamin tartalmú ételt, hogy megőrizzük bőrünk üdeségét.