A nyári időszak eljövetelével amellett, hogy a nappalok hosszabbak és a napsütéses órák száma igencsak megnő, ilyenkor szívesen töltjük a szabadidőt kültéri tevékenységekkel, legyen szó akár napozásról, kertészkedésről vagy akár bulizásról. A napon töltött órák számának növekedésével a bőrünk védelméről is fokozottabban kell gondoskodnunk. Ilyenkor a bőr speciális ápolást igényel és fontos, hogy nagyobb hangsúlyt fektessünk a test tisztán tartására is. Íme néhány hasznos bőrápolási tanács, hogy nyugodtan élvezhesd a napfényt bőrkárosodás nélkül!

Bőrvédelem

Az UV-sugarak barnulást idéznek elő a bőrfelszínen, de a túlzásba vitt napozás kellemetlen bőrtüneteket idézhet elő. Nem beszélve az esetleges égő érzésről, bőrhámlásról és a bőrpirosságról. A káros UV sugarakkal való gyakori érintkezés növeli a bőrrák kialakulásának kockázatát, a ráncok kialakulását felgyorsítja és szélsőséges esetben extrém száraz bőr kialakulását idézi elő. A különböző bőrtípusok másként reagálnak az UV-sugarakra, ezért érdemes megállapítanunk, hogy mi melyik típusba tartozunk. A bőrtípus meghatározása az első lépés a helyes bőrvédelem felé!

Mielőtt kifeküdnénk a napra kenjük be a testünket szélesspektrumú fényvédő naptejjel vagy napolajjal 30 perccel a napozás megkezdése előtt, így megvédhetjük a bőrünket a leégéstől és természetesen ne feledkezzünk meg a napozás utáni bőrápolásról sem! Délelőtt 11 és délután 3 óra között amennyiben lehetséges ne tartózkodjunk a tűző napon, viseljünk széleskarimájú szalmakalapot vagy henyéljünk napernyő alatt!

A bőrfelszín nyugtatása

A bőrt érdemes napozás után bekenni nyugtató és hidratáló testápolóval illetve krémmel, hogy a bőr újra hidratált legyen, így pótoljuk az elvesztett vizet  a bőr számára de sohase feledkezzünk meg a nai 2-3 liter víz elfogyasztásáról! Otthon is készíthetünk magunknak napozás utáni nyugtató hatású bőrápoló szert. Natúr joghurt és reszelt uborka felhasználásával is hatákonyan tudjuk csillapítani a bőrégést illetve hidratálni a bőrt.

Tisztítás és táplálás

Nyáron mindenki gyakrabban zuhanyzik vagy fürdik, ezért a bőr táplálásáról is gondoskodni kell. A medencékben lévő klóros víz, a gyakori szappan vagy tusfürdő használata elvonja a bőrből a hasznos zsírokat, így gyengül a bőr ellenálló képessége. Langyos vízzel mosakodj és minden tisztálkodás után kend be a bőröd UV filterrel ellátott hidratáló krémmel.

Nyári diéta

Nagy melegben a szervezetnek megnő a vízigénye, azaz több vizet kell fogyasztanunk, mint az év más szakaszában. A szervezet folyamatosan párologtat, így hűti a test önmagát. Friss, inkább szénsavmentes vizet fogyassz és tarts Magadnál mindig  nehogy kiszáradj! Diéta esetén fogyassz rostokban gazdag ételeket, minél több zöldséget és gyümölcsöt, törekedj főleg fehér húsok fogyasztására! A C-vitamin ebben az évszakban is elengedhetetlen a mindennapi étkezésbe beiktatni, így a bőr fiatalos és üde megjelenése sokáig fenntartható.

Amennyiben kérdésed van a bőrápolással kapcsolatban, hívj Minket bizalommal!

 Kedvenc Kozmetikusom – 06/30 999 10 44