A víz élettani szerepe vitathatatlan, hiszen nincs élet nélküle. A megfelelő mennyiségű vízfogyasztás elengedhetetlen feltétele az emberi szervezet megfelelő működésének. Egy felnőtt ember szervezete kiválasztással  átlagosan napi szinten 2,5 liter vízet veszít, melyet minden esetben pótolni kell

Miért éppen a víz?

Merülhet fel sokakban a kérdés, hiszen az áruházak polcain számtalan üdítő és frissítő ital közül választhatunk. A válasz nagyon egyszerű: azért, mert egészséges és nem utolsó sorban a legjobb szomjoltó. Míg a kávé, a tea és a kóla csersav tartalmánál fogva kibillenthetik az emberi szervezetet az egyensúlyából, emellett dehidratálják, azaz szárítják a szervezetet, addig a víz biztosítja a szervezet számára a megfelelő működést.

A víz jótékony hatása a szervezetre

  • Méregtelenítő hatású
  • Tisztítja a veséket
  • Csökkenti a fejfájást
  • Fogyasztó hatású
  • Erősíti az immunrendszert
  • Normalizálja a vérnyomást

A nem megfelelő mennyiségű folyadékfogyasztás tünetei

Az emberi szervezet minden esetben jelzi, ha valami eltér a megszokottól, illetve, ha valamiben hiányt szenved. Ha az alábbiak közül bármelyik tünetet tapasztaljuk magunkon, valószínűsíthető, hogy kevés folyadékot fogyasztottunk.

A kevés folyadékfogyasztás tünetei

  • Állandó kimerültségérzet, kóros fáradtság
  • Állandó éhségérzet, akár közvetlenül az étkezések után
  • Normálistól eltérő, sötétebb színű, kellemetlen szagú vizelet
  • Gyakori fejfájás
  • Vérnyomásingadozás
  • Koncentráció csökkenése

Tippek

  • Indítsuk napunkat egy pohár vizzel! Reggel, közvetlenül a felkelés után még a kávé vagy tea elfogyasztása előtt igyunk meg egy pohár vizet.
  • Minden étkezés előtt valamint után, igyunk meg egy pohár vizet ugyanis amellett, hogy a teltségérzetet is elősegítheti, így kevesebbet tudunk enni, serkentően hat az emésztési folyamatokra is.
  • Nyári melegben, napozáskor, intenzív sportolást követően növeljük az elfogyasztott folyadékmennyiséget nap 2,5-3 literre.
  • Naponta igyunk meg legalább 2-2,5 liter vizet.
  • Egy felnőtt embernek átlagosan 2-2,5 liter folyadékra van szüksége a mindennapok során, ezért igyekezzük ezt a mennyiséget elfogyasztani.