Az egészséges élet egyik alappillére az elegendő mennyiségű víz elfogyasztása.  Egy felnőtt ember napi folyadék szükséglete 2-3 liter víz. Ha a szervezetet folyadék veszteség éri, akkor pótolni kell a vízzel együtt eltávozott ásványi anyagokat is! Ezeket a létfontosságú anyagokat csakis változatos étrenddel és víz fogyasztásával tudjuk visszajuttatni a szervezetbe.

A víz jelentős szerepet játszik a szervezet helyes működésében, mivel

– biztosítja a megfelelő vérnyomást és vérkeringést

– részt vesz a szervezet méregtelenítésében

– a szervezet emésztési és felszívódási folyamatait segíti elő

– tápanyagokat szállít a testben

– segít a sav-bázis egyensúly fenntartásában

– szabályozza a testhőmérsékletet

– hígítja a vizeletet.

Az emberi test 60%-a víz és kb. 2,5 liter vizet veszít a szervezet naponta, az izzadás és a anyagcsere miatt. Ha ez az egyensúly megbillen a szervezet kiszárad és megjelennek a tünetek.

– koncentrációhiány. fáradtság, gyengeség

– szédülés

– fejfájás

– nyugtalanság

– szapora légzés, hevesebb szívdobogás

– izomgörcs

– majd a szervezet teljes kiszáradása.

Kozmetikai szempontból az arcbőrön látható először a nem megfelelő mennyiségű folyadék fogyasztása. Az arc bőre száraz, érdesebb, durvább tapintatú, szélben esetleg húzódik, könnyen kipirosodik. A mimikai ráncok megjelennek, majd egyre mélyülnek. A szem alatti rész egyre sötétebb színűvé válik. Súlyosabb esetben a bőr viszket, hámlik, kipirosodik, hozzáérve kissé nyúlik, és nehezen nyeri vissza eredeti tónusát.

Érthető, ha nem mindenki szeretne egyfolytában vizet inni, hiszen ezt is meg lehet unni, de nem mindegy, hogy mit fogyasztunk helyette!

Törekedjünk a csapvíz, ásványvíz vagy gyümölcs- esetleg zöldtea fogyasztására, de kerüljük a koffein, cukortartalmú és kalóriadús italokat!