Tudtad, hogy a szép és tiszta bőr azon múlik nagyrészt, hogy mit eszel? Az egészséges élelmiszerek, – melyek tele vannak vitaminnal és ásványi anyagokkal, regenerálják, hidratálják és táplálják a bőrt, megvédik a bőrt a nap okozta károsodásoktól – tárháza igen széles. Nézzük melyek, azok az ételek, amiket könnyedén be tudsz szerezni a boltban!

Eper

Hazánkban az egyik legkedveltebb gyümölcs, nagyon magas a C-vitamin tartalma. Ezáltal védi a bőr sejtjeit a nap és a környezeti hatások okozta ártalmaktól, segít megkötni a szabad gyököket, a bőr degeneraciós folyamatait lassítja. Magas antocián tartalma segíti a bőr védelmét a nap UVA sugarai ellen.

Paprika

C-vitamin tartalma, legyen szó sárga, piros vagy zöld változatáról, magas és hasonlóan az eperhez véd a külső káros hatásoktól. Érdemes minél több C-vitamint fogyasztani nap mint nap, mivel a bőrön hamar láthatóvá válik jótékony hatása mint pl. regeneráló, sejtmegújító hatása. A bőr simább, feszesebb lesz, eltűnnek a zavaró aknék és egészségesebbé válik a bőrfelszín is.

Barack

Béta-karotin tartalma elősegíti a bőrben az A-vitamin képződését. A bőr sejtjeit regenerálja, erősíti a szöveteket. Sejtmegújító antioxidáns akárcsak a C-vitamin, tehát javítja az idősödő és érzékeny bőr állagát.

Sárgarépa

A sárgarépa szintén béta-karotinban gazdag zöldség, mely segíti a bőr védelmét a nap okozta káros hatások ellen és emellett sejtregeneráló hatása is van. Főként nyáron érdemes minél többet fogyasztani belőle, de ne lépd át a napi ajánlott mennyiséget, mivel a bőröd sárgásabbá válhat.

Articsóka

Lehetséges, hogy nem tartozik a kedvenc ételeid közé, de rengeteg értékes tápanyag van benne, ami regenerálja a bőrt. Peptidekben és antioxidánsokban gazdag, tehát elősegíti a bőr fiatalos és üde megjelenését. Számos kozmetikai termék tartalmaz articsóka kivonatot, főként ránctalanító, öregedésgátló tulajdonsága miatt kedvelt összetevő.

Vörös szőlő

A bőr regeneráció szempontjából igen hasznos gyümölcs. Jelentős antioxidáns tartalma elősegíti a szervezet méregtelenítését, egyéb összetevői különböző bőrproblémák (pl. ekcéma) tüneteinek kezelését.  Antihisztamin tartalma miatt az allergiás reakciókat csökkenti.

Bébicsirke vagy csirke

A csirkehús a bőr szempontjából hasznos táplálék, mivel szelén tartalma igen magas. Ugyanúgy, mint a C-vitamin a szelén is hosszú távon fogyasztva segít megőrizni a bőr feszességét és rugalmasságát és antioxidáns tartalma megvéd a nap bőrkárosító sugaraitól.

Lazac

A legtöbb tengerből származó étel igen magas Omega-3 zsírsavat tartalmaz, melyek jótékony hatása nem túl széles körben ismert.  Miért jó a bőrnek az Omega-3 zsírsav? Sejtfal erősítő hatású, méregtelenítő hatású, erősíti a szervezet vízmegtartó képességét, bőrtápláló hatású, és a nap káros sugarai ellen is védelmet nyújt.

Szójabab

A szójabab szintén sok Omega-3 zsírsavat tartalmaz, gyulladáscsökkentő hatása van, tehát ajánlott a fogyasztása pattanás, akné bőr esetében!

Magvak

A mogyoró, mandula, kesudió stb. E-vitamin tartalma a leglényegesebb a bőr szempontjából, mivel a bőr védelmi funkcióját erősítik. Megóvják  a bőrt a nap káros sugaraitól és erősítik a sejtfalakat.